Mange års erfaring inden for wholesale- retail har Mikael sammen med to partnere startet fashionbrandet Noellafashion. Den fremadstormende danske virksomhed, har fokus på at differentiere sig på markedet, hvor en dynamisk branche, har brug for en dynamisk strategi, som sikres gennem flere årlige kollektioner.
Årligt er der hele 7 kollektioner, hvoraf der lanceres to hovedkollektioner i form af en sommer og vinter kollektion. Resten leveres som en ekspres kollektion, med omtrent to ugers leveringstid.
Noellafashion der sælger modetøj til kvinder henvender sig primært til et yngre segment.
Fokuser på din bundlinje
Der er fokus på indtjening, med en hurtig produktion og egne fabrikker, som skal efterkomme et ønske om små leveringer og dermed også en mindre lagerrisiko. Lagerbinding kan for nyopstartede virksomheder ødelægge en bundlinje, samt en potentiel forretningsidé. Man bliver nødt til at være omkostningsbevidst, sådan man sikrer en bæredygtig forretning, der også er konkurrencedygtig på sigt.
Iværksætterhistorier kan signalere et forkert budskab
Typisk er medierne vilde med iværksætterhistorier, der ofte omtaler en millionomsætning og en fremragende forretning. Problemet er blot, at de ikke interesserer sig for den reelle forretning – altså bundlinjen.
Det er en smule ærgerligt for industrien, da det betyder mange unge iværksættere især søger den hurtige løsning til en høj omsætning, men overser helt at det er bundlinjen der i sidste ende afgøre hvorvidt forretningen er god eller ikke.
Med en negativ bundlinje, vil man som lille virksomhed være ekstremt sårbar i forhold til nedadgående perioder i virksomheden. Har man ikke noget at stå imod med, ses det ofte at mange af disse hurtige virksomheder, med en flot omsætning, men uden reel forståelse for driften og bundlinjetal går konkurs inden for fem år. Noget der kun er med til at give en masse erfaring, men ikke skabe denne her succesfulde virksomhed, som vi efterspørger – både i forhold til danske arbejdspladser, men i den grad også for at berige vores samfund.
Den klare forretningsforståelse
Forretningsforståelsen er klar hos Noella, der både har en fast besluttet strategi på kort og lang sigt. Det er her Mikaels lange erfaring i modebranchen kommer til sin fordel, som i den grad gør at Noella bevæger sig i en professionel og interessant retning.
Noella har store drømme, og har allerede på nuværende tidspunkt nogle rigtig attraktive aftaler med både udenlandske og danske forhandlere.
Virksomheden deltog da også på årets Copenhagen Fashion Week med stor succes. Her var der stor interesse for den danske virksomhed, og deres mange fine designs. Blandt andet forhandles deres efterspurgte Noella brand også hos den etablerede Aalborgensiske virksomhed Tiffany. Tiffany har eksisteret siden 1989 og er meget bevidste omkring deres til- og fravalg i udvælgelsen af nye modebrands.
Det bliver spændende at følge Noella på deres inspirationsrige rejse mod et etableret fashionbrand.