Hvad er visuel identitet egentlig for en størrelse? På hvilken måde kan den komme til gavn for dig, din virksomhed og jeres fælles fremtid? Det kigger vi nærmere på i denne artikel, hvor du finder gode råd til, hvordan du kan styrke dig som brand ved hjælp af visuel identitet.
Fra tanke til handling – og derfra succes
Mange kender til begrebet e-mail, videoer, fotografering, hjemmeside og lignende, men fælles for disse ord ligger begrebet visuel identitet bag, hvilket mange måske ikke har den store kendskab til og vigtigheden af.
Visuel identitet er en størrelse, der kan være svær at indsnævre med få ord, for det rummer tilsammen en masse tiltag, der kan have lige så forskellige resultater og forventninger.
Som virksomhed kan man have mange idéer og forestillinger om, hvorledes man vil nå til tops, fortsætte med at øge sin kendskabsgrad til forbrugeren og målgruppen, og hvordan man kan adskille sig fra sine konkurrenter. Løsningen ligger i visuel identitet, og det kan være med til at gøre tanke til virkelighed, som i sidste ende kan resultere i succes og at nå i mål med en opgave eller et samarbejde.
Sådan kommer visuel identitet jeres firma til gavn
Der er mange måder at udtrykke sig visuelt som firma, og det er uanset, hvilken branche man snakker om. Hvad end der er tale om skoleuddannelser, advokatfirmaer, modebranchen, telebranchen osv., kan man kreativt udtrykke sig visuelt.
3 måder at optimere sig på gennem visuel identitet
Website
Sørg for at have en hjemmeside, der udstråler jer som firma og brand. Det, som I gerne vil opfattes som, skal komme til udtryk på jeres hjemmeside. Sørg også for at oplysninger, priser, kampagner osv. er opdaterede, så kunder, leverandører, samarbejdspartnere med flere kan holde sig korrekt opdaterede med rigtige telefonnumre, adresser med mere.
Video
I takt med at vi bliver mere og mere digitale, er der også kommet en stigende interesse for videoer frem for billeder. Videoer kan noget mere personligt og levende end billeder kan, og man kommer nemmere og hurtigere ud til sin målgruppe gennem videoer.
TIP: Lav videoer til jeres hjemmeside, der fortæller om jer som virksomhed, eller som viser en typisk dag på kontoret. Har I med produkter at gøre, kan det være en god idé at lave nogle produktvideoer, således kunderne nemmere kan forholde sig til jeres sortiment og virkningen af det.
Præsentationer
Med en velarbejdet PowerPoint præsentation kan du komme langt, hvis du står over for et møde med nye samarbejdspartnere eller leverandører. Vil I øge jeres kendskabsgrad til en anden målgruppe, er en god præsentation med et flot layout og gode videoer et must.
Få hjælp med at nå i mål med visuel identitet
Visuel identitet er meget mere end blot videoer, hjemmesider og præsentationer. Det er også strategier inden for kommunikation og markedsføring, og hvordan man ønsker at udvikle sig derigennem. Det kan være noget af en opgave og udfordring at kaste sig ud i at lave en handlingsplan for en ny kampagne eller lignende, hvis ikke man før har siddet med dette område, så hvorfor ikke få kompetent rådgivning og hjælp? Læs mere om visuel identitet her og lad Won Won hjælpe jer i gang med at nå fra tanke til handling og forhåbentlig i mål med sikker succes.