Tre værktøjer, der gør din virksomhed mere effektiv

Hvis du driver en virksomhed, kender du til alle de små forstyrrelser, der opstår hver dag. Det tager lang tid at skabe de mest optimale processer, og efterhånden som virksomheden vokser, bliver det sværere og sværere at bevare overblikket. Derfor er der stor risiko for, at din virksomheds processer ikke er så effektive, som de burde være. Det kan koste både på medarbejdertilfredshed, kundetilfredshed og ikke mindst på bundlinjen.

Derfor giver vi dig her tre systemer, som kan hjælpe med at optimere din virksomheds processer.

Content Management System (CMS)

Et CMS-system er et system, du bruger til at producere og distribuere indhold (content). Det mest kendte CMS-system er nok WordPress, som mange virksomheder bruger til deres hjemmeside.

Fordelen ved et CMS-system i forhold til en klassisk hjemmeside er, at du hurtigt og nemt kan ændre i indholdet på siden. Du kan tilgå systemet fra en almindelig browser, så du behøver ikke særlige programmer, og du behøver ikke at kunne kode. Systemet adskiller selve indholdet på siden fra designet, så du i princippet bare skal ”udfylde de tomme felter” med dit indhold. Det kan sammenlignes med den måde, vi bruger Facebook på.

På den måde behøver du ikke at have fat i en ekstern webudvikler, hver gang du skal ændre noget på siden, og du kan selv holde siden opdateret og rette fejl med det samme. Det giver en bedre oplevelse for kunderne, og sparer dig for både tid og besvær.

Enterprise Ressource Planning (ERP)

Et ERP-system er et integreret system, som hjælper dig med at holde styr på økonomi, salg, produktion, lager osv. Det giver dig blandt andet overblik over dine produkters rejse i virksomheden. For eksempel kan kørende sælgere eller håndværkere nemt opdatere ERP-systemet via en mobil enhed, når de sælger eller bruger et produkt. Så ved du hele tiden, hvad der er på lager.

Et ERP-system mindsker risikoen for fejl, og giver jer hele tiden et nøjagtigt overblik. På den måde har alle medarbejdere et meget nøjagtigt datagrundlag, hver gang der skal træffes beslutninger.

Kort sagt hjælper ERP-systemet altså med at samle al data ét sted, så det bliver nemmere for alle medarbejdere at tilgå. Derfor sparer I tid i hverdagen, samtidig med at det er hurtigt at oplære nye medarbejdere.

Customer Relationship Management (CRM)

Sidst, men ikke mindst, bør du have et CRM-system. Et CRM-system logger al information om hver enkelt kunde, så I hele tiden kan holde styr på kundens køb, spørgsmål og andre kontaktpunkter. Det hjælper jer med at skabe gode relationer til jeres kunder, så de bliver loyale kunder.

Systemet kan for eksempel bruges til at notere leads og minde dig om at kontakte dem. Det holder herefter styr på, hvor mange gange I har været i kontakt og hvad I har talt om. Systemet kan tilgås af alle, så kunden møder en ensartet og flydende kontakt hver gang, uanset hvem i virksomheden, de taler med. Der er få ting, der er så skadelige for kundeoplevelsen, som at skulle forklare sin sag fra starten gang på gang, og få de samme råd og løsningsforslag flere gange. For ikke at tale om, at man flere gange bliver tilbudt produkter, man allerede har sagt nej til. Derfor kan et CRM-system være helt essentielt for at bevare gode og loyale kunder.

Systemet kan også bruges til at identificere jeres bedste kunder, så I kan målrette tilbud og kampagner særligt til dem. Det giver både mere salg og mere kundeloyalitet, hvis I gør det rigtigt.