Dette skal du være opmærksom på, når du vælger nyt webbureau

Overvejer du at bruge et eksternt webbureau, der skal varetage dine digitale udfordringer? I så fald, bør du træde varsomt, før du vælger dit næste webbureau. Her får du tre gode råd, så du kan vælge det helt rigtige webbureau.

1.    Tjek op på deres rygte & historik

Dette siger sig selv, men det er alligevel noget mange glemmer. Du skal ALTID tjekke op på webbureauets baggrund og historik. Tjek Supana, Trustpilot, Facebook og spørg dig netværk. Hør andre om de har haft gode erfaringer med det webbureau, som du overvejer at bruge. Hvis webbureauet er forholdsvis nyt og du kan ikke finde nogen anmeldelser på nettet, kan du høre om webbureauet vil sende dig nogle cases på opgaver, som de har lavet.

Herefter kan du hive fat i de firmaer, der er med i deres cases. Hvis de fortæller en anden oplevelse end den offentlig case, bør dine alarmklokker ringe.

Desværre er der en tendens til at webbureauer pynter på deres cases, så de fremstår mere attraktive.

2.    Er de specialister?

Der findes en masse mindre webbureauer, der proklamerer, at de laver alt fra Facebook annoncering til hardcore programmering. Det korte af det lange er, at man aldrig kan blive god til alt. Hvis der sidder 4 mand i et mindre webbureau, der tilbyder 10 forskellige ydelser, vil du aldrig finde en specialiseret, som er den bedste indenfor 1 bestemt område. Den type webbureau er perfekt til dig, der ønsker at alt arbejde er udført under et tag. Men hvis du vil have absolut det bedste indenfor et digitalt område, skal du gå til et webbureau, der kun er specaliseret i et område.

Der findes dog webbureauer der er skarpe indenfor flere områder, et godt eksempel er webbureauet Morning Train, der er et webbureau i Odense. Hos dem sidder de 18 mand, der arbejder med alt indenfor webdesign, programmering og online markedsføring.

3.    Er der skjulte omkostninger forbundet med webbureauet

Husk at tjek op på, om webbureauet har nogen skjulte gebyrer og hvilken type aftaler de kører med. Nogle webbureauer kører med en fast pris, andre fastsætter en pris udfra opgavens størrelse. Det kan være svært at gennemskue, hvilke type aftale der passer en bedst, dog skal man passe på, at man ikke ender i en aftale der ikke passe en – specielt hvis du er bundet til aftalen i en længere periode.