Sådan kan du bruge Adwords i din online markedsføring

Når vi har brug for et nyt produkt eller en bestemt service, er det for mange af os nærmest blevet automatik at google os frem til det, vi søger. Google er uden tvivl danskerne foretrukne søgemaskine, og det kan du som virksomhedsejer med fordel drage nytte af.

Specialist i online markedsføring Theis Hansen og ejer af Jyskreklamebureau.dk belyser i dette indlæg nogen af fordelene med Adwords.

Med Google Adwords kan du målrettet og effektivt promoverer din webshop eller virksomhed, så du bruger dine markedsføringskroner optimalt og hurtigt skaber resultater, der kan mærkes på bundlinjen.

Indfang målgruppen effektivt
Kort og godt er Adwords de annoncer, der dukker op øverst og i højre side på Google, når der i søgefeltet søges efter bestemte produkter eller ydelser. På mange måder minder det altså om traditionel søgemaskineoptimering, men der er dog væsentlige fordele ved at satse på Adwords. Annoncerne vil nemlig blive vist på Google for brugerne på baggrund af nøje udvalgte søgeord, som er relevante for netop den målgruppe, som den givne virksomhed ønsker at rette sin annoncering mod. Du kan målrette dine annoncer efter en bestemt by, et bestemt køn, bestemte interesseområder eller aldersgrupper alt efter behov. Det sikrer den skarphed og relevans i markedsføringen, som er afgørende for at skabe resultater.

Synlighed er vejen frem
Synlighed er koden til at fange brugernes opmærksom på søgemaskiner, hvor mulighederne for brugerne er uendelige. Som virksomhedsejer gælder det om at komme til tops i søgefeltet og få brugerne til at forstå, at du er den rette til at dække netop deres behov fremfor alle konkurrenterne. Som brugere er vi tilbøjelige til at stole på den første og bedste mulighed, vi øjner, og derfor kommer du foran i feltet, hvis din annonce sikres en topplacering.

Effektivitet til lavpris
Uanset om du er indehaver af en mindre eller større virksomhed, finder du ikke et mere brugbart markedsførings-redskab end Adwords. For enhver virksomhed gælder det dog også om at få mest muligt markedsføring for pengene, og for alle, der ønsker at begrænse budgettet mest muligt, er Adwords et godt valg. Med Google Adwords betaler du nemlig per klik. Det betyder, at du først betaler, når der klikkes på annoncen og dermed skaber potentielle kunder. Uanset budget kan din virksomhed drage stor nytte af Google adwords. Du kan nemlig alt efter råderum selv bestemme, hvor ofte annoncen skal vises og der er løbende mulighed for at justere alt efter reklamens succes. Oprettelsen er ganske gratis, og du begynder først at betale, når kunderne klikker på annoncen.  Google Adwords annoncering er altså en fornuftig investering, der altid betaler sig.

Professionel vejledning til Adwords
Har du og din virksomhed behov for professionel vejledning til effektiv brug af Adwords finder du specialiseret hjælp hos jyskreklamebureau.dk og theishansen.dk. Her kan du trygt overlade opsætning af Adwords i hænderne på dygtige konsulenter, der guider dig til hurtige resultater.