Du har sikkert selv set det på din Facebook eller Instagram, hvis du er aktiv der. En række forskellige personer, der snakker om et produkt i deres billeder. Der står også reklame på billedet eller nede i teksten, så du kan læse dig frem til, at det er reklame, og derfor ikke noget, som influenceren selv har været ude og købe. Det er efterhånden mindst hver dag, at du støder på en influencer, der er i gang med at reklamere for noget på sin Instagram. Det bliver nemlig mere og mere populært at finde en influencer, der kan markedsføre sine produkter. Influencer marketing har forskellige fordele, og nogle af dem kan du læse om her.
1. Der er et specielt bånd mellem influenceren og følgerne
De mennesker, der følger den enkelte influencer, har ofte et slags specielt bånd sammen. Det er næsten som om, at de føler, at de har et venskab. De følger med i personens liv, ser personens daglige posts og interesserer sig for influencerens liv. Derfor bliver det automatisk taget godt imod, hvis en influencer står med et produkt, som han eller hun anbefaler. Der er helt sikkert mange mennesker, der vil blive interesserede i produktet og finde mere om det.
2. De sociale medier fylder
Vi sidder alle sammen med vores mobil i hånden mange timer i døgnet. Vi sidder med den, når vi er foran tv’et, og helt generelt fylder den telefon meget i vores liv. Derfor er det en fordel at markedsføre på de områder, hvor alle i forvejen er aktive. På de sociale medier bruger unge og såvel også voksne meget tid.
3. Indholdet bliver personligt
De forskellige influencer har nemt ved at tilpasse indholdet, og de kan gøre det meget personligt. Der vil være en personlighed inde over markedsføringen, og det er derfor, at den bliver så personlig.