Er du udlejer af en bolig, hvor lejer ønsker at opsige lejemålet? Så er der en række ting, du skal vær opmærksom på. En fraflytningsrapport er en af dem, da det er den, der indeholder informationer om det flyttesyn, du har foretaget med lejer.
Her kan du få gode råd til fraflytningsrapport og skabelon, så du er bedst muligt klædt på. I dag er det heldigvis blevet både nemt og overskueligt at udfylde en fraflytningsrapport digitalt, så du slipper for en masse papirer, der altid har en tendens til at blive væk.
Hvad skal du huske ved fraflytning?
Ejer du mere end en bolig, er du forpligtet til at afholde flyttesyn senest to uger efter, lejemålet er sagt op. Her kan det være skønt med et digitalt system, som har forberedt de praktiske foranstaltninger for dig.
Benytter du dig af en digital løsning, kan du finde en skabelon til fraflytning, hvor du nemt kan afkrydse, som I gennemgår lejligheden. En digital fraflytning giver dig mulighed for at tilgå systemet fra Android, iPad og iPhone. Dermed kan du medbringe din egen tablet ved flyttesyn – nemt og sikkert.
En anden funktion, der er god ved det digitale format, er, at du kan tage billeder fra flyttesynet og overføre dem direkte til rapporten. Det er ikke et krav, at du fotodokumenterer, men det kan være en fordel for både dig og lejer til fraflytningsrapporten.
Fraflytningsrapport med digital underskrift
Når du indtaster informationerne fra flyttesynet i systemet, kan du automatisk oprette en digital fraflytningsrapport efterfølgende. Det er både nemt, hurtigt og smart.
En fraflytningsrapport kræver underskrifter fra både dig og lejer, og for bare få år tilbage, kunne en underskriftsprocess være en længere affære, da rapporten var i fysisk format.
Med en digital rapport kan du benytte dig af digital underskrift, hvilket er med til at speede processen gevaldigt op – og det er til alles fordele.
Du ender med en korrekt flytteopgørelse
En fraflytningsrapport danner grundlag for den flytteopgørelse, der beskriver eventuelle mellemværende mellem dig selv og udlejer.
Med en digital løsning samler du alle informationer samme sted, og du sparer dig selv for en masse tid med at lede i diverse dokumenter. Flytteopgørelsen skal være korrekt og indeholde de korrekte beløb, så lejer ved, hvad han eller hun betaler for.
Få en korrekt flytteopgørelse med det digitale flyttesyn og fraflytningsrapport.