Hvis du har en virksomhed, ved du nok, at det er altafgørende ikke kun at være tilstede og tilgængelig fysisk, men også virtuelt. Det betyder, at du må have en hjemmeside og eventuelt en webshop for ikke at blive udkonkurreret af dine konkurrenter.
Internethandlens udbredelse betyder nemlig, at du både har konkurrenter inden og uden for landets grænser, hvilket gør overlevelse endnu sværere, og du skal som virksomhed gøre en større indsats for at få potentielle kunder til at vælge dig.
Forskellige strategier
Når først du har fået en digital platform til din virksomhed, handler det om at få den markedsført. Her findes der flere strategier, og med optimering og opsætning af Google Ads kan du komme langt. Her kan du blandt andet benytte dig af følgende tilgange:
- Google Search
- Google Shopping
- Remarketing
- Display Annoncering
- Youtube Annoncering
- Tracking og Effektmåling
Du kan med fordel læse mere om de forskellige strategier og se, om det kunne være løsninger for dig.
I tæt løb mod internetgiganterne
Internationale internetgiganter såsom Amazon kan udgøre en stor trussel mod de fysiske butikker som eksempelvis byggemarkeder. Online er der nemlig et stort udvalg af produkter, og det er nemt for kunderne, at de bare kan bestille dem hjemmefra.
For at byggemarkeder og andre virksomheder skal kunne overleve i konkurrencen mod de helt store internetgiganter, er det et must, at de udnytter fordelene ved online handel og gør en dyd ud af annoncering og online marketing. På den måde kan de konkurrere på lige fod med de store og få bedre forudsætninger for at overleve.
Internethandel spiller derfor en helt essentiel rolle for de danske butikkers overlevelse, og det handler om at optimere, hvor det er muligt for at blive synlig og populær blandt kunderne. ¨