Efterhånden som oplysninger til marketing, herunder bl.a. produktbeskrivelser og priser, skal opdateres, kan du ved at bruge et product information management (PIM) system sikre, at alle relevante oplysninger bliver opdateret på tværs af platforme. Oplysninger i diverse online webshops, hvad end vi taler Amazon, Alibaba, din virksomheds egen eller noget helt fjerde, kan du smertefrit ændre inde fra dit PIM system af. Al opdatering sker derved kun ét sted fra.
PIM er tidsbesparende og sikrer korrekte oplysninger
Som du kan fornemme, har PIM sin primære anvendelse ved at være det tidsbesparende alternativ til manuelt at sende ny information til samtlige webshops, samarbejdspartnere mv., som (info om) dine produkter kan findes på. Naturligt nok betyder brug af PIM også, at du effektivt værner dig mod, at priser og produktoplysninger inde på siderne, PIM opdaterer, bliver forældede. Kunder på udkig efter dine varer eller services får altså de ajourførte tilbud.
Fantastisk til multichannel marketing
PIM strømliner processen omkring multichannel marketing eller omnichannel markerting, så du kan sørge for, at nye oplysninger strømmer gennem alle kanaler på samme tid. Det betyder også, at marketingkampagner bliver mere overskuelige, når du bruger PIM, frem for når du sidder med en liste over sider, du skal sende nyt indhold til på et givet tidspunkt. For resten kan du i dit PIM system stadig skræddersy oplysninger til de talrige enkelte led i værdikæden.
Giver mulighed for løbende arbejde med SEO
Flere øvrige fortrin ved brug af PIM kan nævnes, herunder at det bliver nemmere at lave SEO, da du hurtigt kan knytte de aktuelt bedste søgeord til de sider, dine produkter er på. Du får også overblikket over, hvilke oplysninger står om dine produkter på de forskellige kanaler, så du har chance for at validere oplysningerne, inden de publiceres og er offentligt tilgængelige.
Gør det nemt at sætte ny information i omløb – anvend PIM til opgaven.