Vil du i gang med at nå nye kunder via e-mails i din virksomhed? Egentlig behøver du ikke at søge hjælp til dette, da du sagtens selv kan gå i gang med at skrive nyhedsbreve, du sender til folk via en e-mailmarketingplatform, når de har skrevet sig op til at modtage mails fra dig. Men ét er at smide en masse mails i folks ansigt. Noget andet er at lave content, der faktisk fører til køb af dine ydelser.
Kom godt i gang med e-mailmarketing
Ønsker du at komme godt i gang med professionel e-mailmarkedsføring, kan du søge hjælp hos et marketingbureau som TEXTA. For TEXTA vækster og hjælper gradvist flere virksomheder med online marketing – læs mere på www.texta.dk. De kan sætte dig ind i fordelene ved de forskellige løsninger, som du har at vælge fra, hvad gælder e-mailmarketingsystemer, så du får valgt det rette til dit firma.
Bombardér ikke folk med nyhedsbreve
Udover at vælge det rigtige system, bør du ved e-mailmarketing også være obs på en række andre ting. Bl.a. kan du iagttage simple retningslinjer som ikke at bombardere folk med mails, og at du ikke bør sende de samme mails ud til alle. Har du fx en webshop, kan det give mening at sende mails ud til kunder, som takker ja til nyhedsbreve, hvor du markedsfører produkter som dem, de købte sidst.
Gør header og indhold fængende
At skrive gode e-mails kræver i øvrigt meget af det samme, som der skal til for at skrive en god tekst. Dette har ikke så meget at gøre med automation af din e-mailmarketing, men er endnu et aspekt af selve marketingformen. Mailens header skal være kort og fængende på samme måde som rubrikken (altså overskriften) på en nyhedsartikel. Selve mailen skal være visuelt flot og overskueligt opbygget.
Igen: Vil du godt i gang med e-mailmarkedsføring? Kontakt et marketingbureau.