De fleste virksomheder stræber efter at opnå en masse salgsaftaler. Dette kræver dog, at der er styr på kontrolleringen af ens kandidater, som skal føres gennem salgsprocessen. Det kan være udfordrende at holde styr på, om din virksomheds salgsprocesser går, som de skal samtidig med at have en føling med de kandidater, som skal gennem denne proces. Hvis dette er tilfældet for dig og din virksomhed, kan det være at arbejde med management af pipeline og struktur, kan hjælpe jer mod jeres mål.
Hvad er pointen med en pipeline strategi?
Pointen med pipeline management er at skabe en handlingsplan, der gør det overskueligt for din virksomhed at holde øje med diverse salgsprocessor og kandidaterne i disse processer. Indføringen af salgspipeline kan give mening, da der indføres nogle bestemte trin til at holde styr på salgsprocessen og kandidaterne, så salget går som det skal og i et tempo, som giver mening for salget. Ved at følge bestemte trin kan man for eksempel undgå at gå for hurtigt eller for langsomt med salget, hvilket ellers kunne lede til et salg, som ikke er blevet gennemarbejdet ordentligt.
Tydelige mål kan bevare overblikket
Ved at have klare salgsmål kan du løbende holde øje med, hvornår dine kandidater er klar til at gå videre til næste trin. Med pipeline management, kan du sætte specifikke salgsmål, så du kan kontrollere dine kandidater og undgå at føre dem for hurtigt frem, hvis de ikke er klar til at gå videre i processen og måske miste chancen for en egentlig salgsaftale. Ved at føre dine kandidater godt igennem pipeline processen kan du muligvis få et bedre overblik over diverse slagsprocesser, og dermed måske også bedre administrere de nuværende slagsprocesser samt indførelsen af nye kandidater. På den måde undgår du både overfyldte systemer, men du kan også undgå tomme systems afdelinger, som mangler aktivitet.